Bevroren klastoestanden

De eerste schooldag na de vakantie….was koud.  

Er was een bevroren brief aangekomen.  Hoe konden we die lezen zonder hem te beschadigen? 

Goh, verwarmen op de chauffage, met onze handen of adem. Hakken, beitelen , krabben en tenslotte met warm water spoelen.

De brief werd gelezen.Elsa was in moeilijkheden! Haar Koninkrijk was helemaal bevroren en bestond enkel nog uit ijs. Hoe zou dat zijn om in een bevroren land te leven? Nou, we testten het uit.(wat dacht je nu? )

Het was heel glad. Dus de mensen in het koninkrijk hebben het vast moeilijk om zich te verplaatsen. We danken alvast de mama’s die ons kwamen helpen: top! Zonder hun samenwerking was het waarschijnlijk niet gelukt om ons voort te bewegen. 

Hebben we heel de dag op de ijsbaan doorgebracht? Neen, al zou dat wel leuk zijn geweest. De vriendjes en vriendinnetjes van Elsa gingen pas in de namiddag met de metro naar de ijsbaan.

In de voormiddag werkten we nog rond vormgeving: hoe ziet een sneeuwman er nu uit? En probeerden we het verhaal na te spelen. 

Hoe omschrijf ik deze dag het best? Ik begon met koud maar eigenlijk was het dat helemaal niet. Het was sfeervol, gezellig en we voelden ons allen één. Verbonden door hetzelfde avontuur aan te gaan. Dat maakt je wel warm vanbinnen. Misschien moeten we net daar het antwoord gaan zoeken….

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s